blog nejen o mikulovské víně a dění kolem něj! – Náš první

Tak jsme rozjeli naši webovou stránku a společně s ní i takový malý „wine blog“, po našem vinný blog, kde chceme psát o víně a nejen o tom z Mikulova, ale vůbec o tématech, která se nějakým způsobem vínem zabývají, či se ho dotýkají.

Naše „mikulovská trojka“ (Marek, Katka, Honza) bude hrát v článcích asi hlavní roli a budeme psát hlavně (a logicky) o nás, našich vinný zážitcích a našich vínech, ale vhledem k tomu, že za vínem rádi cestujeme, tak se zde sem-tam objeví i článek o vínech ze zahraničí a našich kolezích a kamarádech vinařích z jiných vinařských států a regionů.

Pro tentokrát krátký článek o posledním víkendu a slavnosti Svatomartinských + mladých vín v Mikulově. Vzhledem k tomu, že žádný z nás oficiální Svatomartinské víno s registrovanou značkou Sv. Martina nedělá, tak je to vlastně o mladých vínech.

V Mikulově proběhl už 8. ročník Svatomartinského jarmarku, kdy je na náměstí docela bohatý a zajímavý kulturní program a hlavně pak prodej Sv. Martinských + mladých vín. My jsme na našem stánku nabízeli jen ta mladá z odrůdy Muller Thurgau, Modrý Portugal a také Cabernet Moravia.

Vzhledem k tomu, že kromě jarmarku byl ve stejný termín v Mikulově i festival otevřených sklepů Sv. Martin na Mikulovsku a zároveň vyšlo počasí, tak byl Mikulov nacpán k prasknutí a víno teklo proudem – jak to oficiální Svatomartinské, tak to mladé.

Této akce se účastníme již 4 rokem a máme tak docela slušnou zkušenost a hlavně pak možnost porovnávat a je proto opravu zajímavé sledovat reakce jednotlivých zákazníků, kteří v současnosti ani tak nebazírují na značce Sv. Martina, jako spíš na kvalitě a charakteru nabízeného vína.

Toto srovná je zajímavé hlavně z pohledu několika posledních let, kdy je Svatomartinské víno a jeho značka docela masivně podporováno ze strany Vinařského fondu České republiky a i přes to se přístup a povědomí jednotlivých zákazníků k mladým vínům výrazně mění. Vybavuji si, že ještě předloni se nám mladé víno prodávalo mnohem složitěji a snad u každého zákazníka jsme museli provádět „malou outdoor osvětu“ jaký je rozdíl mezi mladým a Sv. Martinským Muškátem, což se mi poslední víkend vlastně ani nestalo! Troufám si proto tvrdit, že se pomalu zvedá nejen povědomí o víně, ale i samotná kultura pití a degustace vína a všem, kteří si naše mladá vína koupili, bych chtěl tímto ještě jednou poděkovat a popřát jim s našimi víny příjemnou zábavu a skvělé zážitky J

Za mikulovské vinaře

Petr Očenášek